Mono Latince'de tek anlamına gelen bir rakamdır ve 1'i simgeler. Fobia ise fobi yani korkuları temsil eden bir kelimedir. Monofobia yani yalnızlıktan korkma durumu bir hastalık olarak betimlenir. Bu hastalıkta kişilerin yalnızlık hissi büyük boyutlara ulaşabilir. Kişiye rahatsızlık hissi veren, çöküntü yaşatan bu durum uzun sürelidir ve iç sıkıntısı ile sürekli yaşamak zorunda kalmak demektir.

Ayrılık ya da terk edilme korkusu gibi nedenlere dayanan bu eylem küçüklük ile ilintili olabilir. Daha çok anne ve babası ayrılmış ya da ailesi tarafından terk edilmiş kişilerde baş gösteren bu durum sürekli bir depresif ruh halini temsil eder. Kişilerin çok bağlı oldukları kişilerden ayrılmaları ile de oluşabilen bu durumda aslında fiziken yalnızlık söz konusu değildir.

Kişilerin yalnız hissetme hissinin büyüklüğü asıl rahatsızlıktır. Yalnızlık korkusu yaşayan bireyin bir psikiyatr eşliğinde grup terapisi alması, ilaç ile desteklenmesi ve kaygılarını boşa çıkarak sosyal etkinlik alanlarında kendisine bir yer edinmesi problemin ortadan kalkmasına yarayacaktır. Eğer sorun tedavi edilemez ise sürekli stres halinin getireceği fiziksel rahatsızlıkların yanı sıra bu etkiyi geçici süre de olsa geçirecek farklı kötü alışkanlıklara yönelmesi de olasıdır.

Alkol bağımlılarının birçoğunun bu rahatsızlığı yaşadıkları bilinen bir gerçektir. Özellikle aile ve arkadaş çevresi bu hastalıkta tedavinin büyük birer parçasıdırlar ve yapacakları olumlu yaklaşımlar ile bireyin çok kısa bir zaman aralığında normale dönmesinde pay sahibi olabilirler.

Yalnızlık Korkusu Nedir ?