Belli olaylara ya da nesnelere karşı farklı anlam yükleyerek bireyin kendisini rahatsız hissetmesi bir takıntı durumudur. Takıntının çok fazla türü vardır. Cinsel, dinsel, bulaşma, sayma, biriktirme, dokunma, saklama, uğursuz gün, uğursuz sayı gibi kötü düşünceleri çağıran ritüeller gibi kişinin hayatını zorlaştıran düşünce biçimleri obsesyon olarak ifade edilir. Kişiler kadar yakınları da bu rahatsızlıktan bir süre sonra yorularak, şikayet etmeye başlayacaklardır.

Özellikle bulaşma takıntısı olan kişilerin evlerinde yemek yapması, sürekli temizlik yapması, evlerine kimseyi misafir olarak alamaması, evdeki bireylerin bir alanı kirletme korkusu ile sürekli yarattığı tedirginlik ciddi boyutlarda takıntı nedenleridir ve tedavi edilmelidir. Bu bozuklukların nedeni bulunursa tedavisi daha kolay olacaktır. Çocukluk yıllarında yaşanan bir travma ya da bireyin şahsına özel karakteristik özellikleri aşırılık anlamında kişiyi tetiklemiş olabilir.

İlaç tedavisi yaygın bir tedavi yöntemi olup serotonin denilen insanları mutluluk hissi veren hormonu uyandırarak memnuniyet hissi yaşatır. Kişilerin aynı zamanda bilinçaltı rahatlatıcı ve kendilerine direnici ruh halleri ile de hastalığın üstesinden gelmek mümkündür. Çoğu zaman bu ikisi aynı anda kullanılabilen tedavi yöntemleridir. Bakılması gereken hastalığın şiddetidir. Aile ve arkadaş çevresinin de bu süreçte daha ılımlı ve daha çok tedavi çözümüne uyumlu davranması hastalığın ortadan kalkma süresini düşürecektir. Bunun yanında kişilerin eğer genetik yatkınlığı var ise takıntı rahatsızlığının genler yolu ile de taşınabileceği unutulmayarak. Tedavi sürecinde göz önüne alınmalıdır.

Takıntı Obsesyonlar Ve Tedavisi