Psikoterapinin Tanımı

Binlerce yıllık maziye sahip olan psikoterapi, bireyin kendindi tanıması ve sorunların çözümüne ulaşılmasında psikolojik zeminin oluşturulması için yapılan çalışmadır. Danışan kişi, aile ya da gruplar arasında gerçekleşen ''tedavi amaçlı işbirliği-iletişim'' sürecidir.

Psikoterapi Nedir?

Psikoterapide belirli bir teori, paradigma ve planlı bir tedavi yaklaşımı vardır. Psikoterapi, bu yaklaşımın eğitimini almış bir uzman olan psikoterapist tarafından yapılmaktadır. Psikoterapi, bireysel, evlilik /çift terapisi, aile terapisi, çocuk terapisi ya da grup terapisi şeklinde uygulanabilir. Bu durum sorunun niteliğine göre değişir. Psikoterapi türleri vardır. Karşılıklı konuşarak iletişim kurmanın yanı sıra çizim, drama ya da müzik araç olarak kullanılarak iletişim kurulabilir. Tüm psikoterapi tekniklerinde ortak yön, belli bir teoriye bağlı ve belli bir amaca yönelik olarak yapılandırılmış olmalarıdır. Kullanılan psikoterapi tekniklerinin hepsi için amaç birdir. Bireyin, kendini gözlemlemesini, kendine karşı farkındalık kazanmasını, sorunlardaki rolünü görmesi ve çözüm için gerekli olan davranış değişikliğini ve zihinsel değişikliği gerçekleştirmesini sağlamaktır.

Psikoterapi de Psikoterapistin Görevi

Psikoterapist, kılavuz yani rehber görevi üstlenir. Kişinin, yaşadığı sorunlar karşısında, sıkıntılı ve sancılı süreçlerde kişinin rahatlaması ve çözümler üretmesi için kişiye yol gösterir. Özellikle çocuk ve gençlere uygulanan terapilerde bu durum daha da önemli hale gelir.

Yetişkinleri Psikoterapiye Yönlendiren Nedenler

Depresyon

Saldırganlık

Boşanma, intihar eğilimi, ayrılık, kaza vs. gibi krize neden olan durumlar