Psikoloji ile ilgilenen ve araştırmaları yerine getiren kişilere de psikolog denilmektedir. Eğer tıp biliminde psikoloji alt dalı ile ilgilenen tıp doktorları varsa psikiyatrist olarak adlandırılır. Her iki meslek grubu da insanın psikolojisi konusunda incelemeler yapar.

Özellikle Psikologlar psikoloji bilimini incelemek ve insanlara yardımcı olmak adına birebir insan ilişkileri kurmaktadır. Böylece birçok hastalık keşfedilmekte ve tedavi yöntemleri uygulanmaktadır. Eğer psikoloji anlamında bir sorun söz konusu olursa Psikolog istanbul 'a başvurarak yardım almak mümkün olabilir.

Psikolojik Bozukluklar Hakkında

Psikolojik hastalıklar birçok kategoriye ayrılmaktadır. Sebepleri ve göstermiş oldukları belirtiler ile birbirinden farklı şekilde kategorilendirilir. Anksiyete bozuklukları, kişilik bozuklukları, madde bozuklukları, duygu durum bozuklukları, cinsel işlev bozuklukları, somatik bozukluklar, yeme bozuklukları, gelişimsel bozukluklar olarak ayrılmaktadır.

Bazıları genetik olurken bazıları ise sonradan oluşan problemlerdir. Tedavi yöntemleri de sebebe ve belirtilere göre değişir. Çeşitli terapi yöntemleri kullanılır ve gerekirse terapiye ek olarak ilaç tedavileri uygulanır. Bilim ilerledikçe de tedavi yöntemleri yenilenir, insanlara sunulan pozitif etkiler arttırılır.

Duygudurum ve Kişilik Bozuklukları

En sık rastlanan iki problem duygudurum ve kişilik bozukluklarıdır. Kişilik bozuklukları içerisinde Antisosyal, bağımlı, borderline, çekingen, histrionik, narsistik, obsesif kompulsif, paranoid, şizoid, şizotipal yer almaktadır. Genetik olarak geçebilir ancak hastalık sonradan tetikleyicilere bağlı olarak ortaya çıkabilir.

Terapi seçenekleri ile tedavi söz konusu olabilir. Duygudurum bozuklukları arasında da bipolar bozukluk, majör depresif bozukluklar, siklotimik bozukluk, distimi- depresif bozukluk, premenstürel disforik bozukluk yer alır. Yine aynı şekilde terapi yöntemleri kullanılır, ek olarak ilaç tedavisi uygulanabilir. Her hastalığın belirtisi ve sebepleri farklıdır mutlaka psikoloğa danışılmalıdır.

Yeme ve Madde Bozuklukları

Yeme ve madde bozuklukları sonradan oluşan problemlerdir. Kişinin sorunu sadece kendine ve çevreye farklı davranması değil belirli bir ürüne aşırı eğilim göstermesidir. Bu eğilim bağımlılık derecesinde olduğu için kişide sorunlara sebebiyet verir. Yeme bozuklukları ve madde bozuklukları olarak ayrılır.

Yeme bozuklukları anoreksiya nevroza ve bulimiya nevroza olarak ayrılır. Kilo almamaya takıntılı olmak ancak yemeye aşırı düşkünlük ile spesifite kazanır. Madde bağımlılığı ise uyuşturucu bağımlılığı ile alkol kullanım bozukluğu şeklinde sınıflandırılır.

Aslında her iki bağımlılık türünde de kişi duygusal boşluğunu doldurmak amacı ile bir ürüne odaklanmaktadır. Öncelikle bu boşluklar ortaya çıkarılır ve soruna göre terapi uygulaması yapılmaktadır. Kişiye zarar veren bağımlılığından kurtulması sağlanır. Psikolog İstanbul sayesinde kısa sürede tedavi sağlanır.

Anksiyete ve Gelişimsel Bozuklukların Keşfi ile Tedavisi

Anksiyete şimdilerde en sık görülen psikolojik sorunlardan biridir. Şehir yaşamı, aşırı stres ve dinlenememek anksiyete sorunlarını oluşturabilir. Anksiyete bozuklukları arasında panik atak ve panik bozukluk, agorafobi, sosyal anksiyete bozukluğu, yaygın anksiyete bozukluğu, TSSB, obsesif kompulsif bozukluk, özgül fobiler yer almaktadır. En sık görülen psikolojik rahatsızlıklardır. Nedenleri ve belirtileri benzerlik gösterebilir. Farklı terapi yöntemleri ile Psikolog İstanbul yoluyla tedavi sağlanabilir.

Gelişimsel bozukluklar ise doğduktan sonra büyüme esnasında yaşanan problemlerdir. Genelde çocuklarda rastlanır. Nörogelişimsel sorunlar şeklinde de adlandırılabilir. Davranım bozukluğu, tik bozuklukları, dikkat eksikliği ve hiperaktive, özgül öğrenme güçlüğü, otizm spektrum bozukluğu, tik bozuklukları, zihinsel yeti eksikliği şeklindedir.

Cinsel İşlev Bozukluklar İle Somatik Bozukluklar Hakkında

Cinsel işlev bozuklukları kadın ve erkeklerin hayat kalitesini fazlası ile düşüren psikolojik rahatsızlıklardır. İlgi eksikliği, depresyon ve duygulanımda dengesizliğin beraberinde oluşabilecek sorunlardır. Erkekte cinsel işlev bozukluğu, kadında cinsel işlev bozukluğu şeklinde ayrılır. Terapi ve ilaç ile tedavisi yapılabilir.

Somatik bozukluklar konversiyon, hipokondri, bedensel belirti bozukluğu ile oluşabilir. Hastalık kaygısı bozukluğu, bedensel belirti bozukluğu şeklinde ayrılır.

Uzman Psikologlara Başvurmak Şarttır

Hangi sebepten olursa olsun oluşan psikolojik sorunlara çözüm bulabilmek için Psikolog İstanbul'a başvurmak gerekir. Ulaşım sağlayarak gerekli danışmanlık alınabilir. Psikolojik sorunların yanı sıra Kişiye Özel Yaşam Yönetimi, Kurumsal Kimlik ve Danışmanlık, Bireysel Terapi ve Çift Terapisi hizmetleri de alınabilir. Böylece daha kaliteli ve sağlıklı bir hayatı yaşamak söz konusu olabilir.

Psikolog İstanbul