Psikanaliz Nedir?

Ruhsallığın değişik süreç, boyut ve katmanlarını incelemekte olan bilim dalına psikanaliz denir. Ruhsal sorun, soru, arayış ve bozulmalar konusunda çok etkili olan bir tedavi yöntemidir.

Nasıl Bir Tekniktir, Neleri İçerir?

İlk kez Sigmund Freud tarafından uygulanmış olan, psikanalist ve hastanın haftada en az 3 kez olması kaydı ile gerçekleştirdikleri seanslara dayanır. Bu seanslarda, hastanın zihninden geçmekte olan tüm şeyleri, sansür, sınırlama ve gizleme olmaksızın anlatması beklenmektedir. Serbest çağrışım denilmekte olan bu anlatımlar, psikanalitik çalışmanın malzemesini oluşturur. Psikanalist ve hasta bu çağrışımlar üzerinde birlikte çalışarak, yorum getirmeye çalışırlar.

Yarı Bilinç, Bilinç, Bilinç Dışı

İnsan zihnini oluşturmakta olan bu üç kavram içerisinde, psikolojik sorunlar bilinç dışı katmanda oluşan çatışmalar dolayısıyla oluşmaktadır. Bu düşünceler bilinçten dışarıya atılarak bilinç dışında tutulmaya başlanmıştır. Psikanalizde serbest çağrışımla yapılan konuşmalarda, bilinçten gelen ve yarı bilinçte oluşmaya başlamış olan düşünceler de dile getirilmeye başlar. Bu düşüncelerin ifade edilebilmeye başlanması, ancak psikanaliz süresinin sürekli olması ve yoğunlukları, arka arkaya gelecek şekilde çok sık olarak yapılması ve toplam sürenin uzunluğu ile de doğru orantılıdır. Bunun dışında seanslarda başarı sağlanmasının başka bir gereği de, psikanalistin kişiliğini ortaya koymaması, tarafsız olması ve hastanın çocukça istek ve gereksinimlerini doyurmamasına bağlıdır. Ortam sağlandığı zaman hasta, yarı bilinçli ve bilinç dışı düşüncelerini farkına varmaksızın ifade etmeye başlar. Psikanalistin bu düşünceleri yorumlaması ile de sorun ortaya konmuş olur.

Psikanaliz Nedir?