Otizm Hakkında Bilmeniz Gerekenler

Nörogelişimsel hastalıklar arasında en sık görülen rahatsızlık otizmdir. Spektrum bozukluğu ve otizm kompleks beyin gelişimi olan hastalık, sosyal yaşamda ve iletişim çeşitlerinde sürekli olarak kendini tekrarlayan davranışlar halinde görülür. Kişinin başkalarıyla ve çevresiyle olan iletişimini kısıtlayan rahatsızlık, gelişimsel bir hastalıktır ve ömür boyu sürer. Yapılan araştırmalara göre otizm yaklaşık 88 çocukta 1 görülmektedir. Otizm erkek çocuklarında kız çocuklarına oranla 2 ile 5 kat daha fazla görülen bir hastalıktır. Daha çok çocuğa tanı konabilmesi ve tanı imkanlarının gelişmesi ile artık otizm rahatsızlığına sahip olan çocuklar daha çok ortaya çıkıyor ve bu da otizm vakalarında artış görülmesine neden oluyor.

Otizm Belirtileri Nelerdir?

Rahatsızlık kendisini genellikle bir yaşında göstermeye başlar ancak üç yaşında fark edilebilir. Otizm derecesi düşük olan kişilerde bu rahatsızlığın belirlenmesi güçleşmektedir. Rahatsızlığa sahip olan bireylerin koku ve ses gibi duyulara olan hassasiyeti yüksektir. Rahatsızlığa sahip olan kişilerin küçük yaştan itibaren sürekli olarak aynı yemeği yeme ya da aynı kıyafetleri giyme gibi eğilimleri bulunmaktadır. Bireyler alışılan bir şeyin sürekli olarak aynı kalmasını isterler ve yaşanabilecek bir değişikliğe şiddetle karşı çıkarlar. Bu hastalığa sahip bireyler genel olarak küçük yaştan itibaren herhangi bir şeyi elleriyle ya da başıyla işaret edemezler. Otizmin en büyük belirtilerden birisi olarak bu durum gösterilmektedir. Bir diğer büyük belirti de geç gelişme veya gelişememedir. Çocuklar özellikle karşılıklı konuşmalarda ve başkalarıyla iletişim kurmakta oldukça zorlanırlar.

Otizm Tedavisi

Otizmin herhangi kesin bir tedavisi bulunmamaktadır ancak bireylerin daha rahat etmesi için ve düzgün bir psikoloji durumuna sahip olabilmesi için bazı yöntemler bulunmaktadır. Hastalara ilaç, psikoterapi ve özel eğitim gibi tedaviler uygulanmaktadır. İlaç tedavisi ile konsantrasyon bozukluğu, hiperaktivite ve kaygı gibi durumların kontrol edilmesi, özel eğitim ile konuşma ve iletişim, psikoterapi ile özgüven, el göz koordinasyonu ve göz kontağı kurmak gibi kazanımlar elde etmek amaçlanıyor. Özellikle küçük yaştaki çocukların yaptıkları bir şeyden sonra bu başarılarının ödüllendirilmesi özgüven kazanmalarında önemli bir rol oynar.

Otizm Hakkında Daha Detaylı Bilgi Almak İsterseniz Buraya Tıklayın.

Otizm Nedir?