İlişki Terapisi

İnsan ilişkileri her insan için kaçınılmazdır. Bu durumu daha net görebilmek için insanın bir ilişkiden doğduğunu ve doğduğu andan itibaren de hayat boyu sürekli ilişki kurmak zorunda olduğunu düşünmek gerekir. Böyle bir ortamda ilişki sorunları ve ilişki terapisi üzerine mutlaka düşünülmesi gerekir.

Tüm ilişkiler yeterince karmaşık ve kendine has dinamiklere sahipken aşk ilişkileri daha zorlu süreçlerden geçer. İki insanın bir araya gelmesi, iki kişilik kararlar alması ve bireyse hayattan çift kişilik hayata geçmenin zorluklarının ortaya çıkması ilişkide olumsuzluklara neden olabilir. Her ilişkinin kendine has dinamiklerini olduğu göz önünde bulundurulduğu zaman ihtiyaçlarının da farklı olduğunu görmek mümkündür.

İlişkinin Terapiye İhtiyaç Duyduğu Nasıl Anlaşılır?

İlişki sorunları farklı şekillerde kendilerini gösterir ve her ilişkide ayrı ihtiyaçlara yol açar. Çiftler arasındaki iletişimsizlik en yaygın çözümsüzlük olarak bilinirken bunun yanı sıra birlikte zaman geçirmemek, paylaşımsızlık, uzaklaşma, pasif agresif davranışlar sergilemek ilişki terapisi ihtiyacı olduğunu gösterir. Eğer çiftler arasındaki sorunlar iletişim kurarak çözülme noktasını geçtiyse ilişki terapisine başvurmak ilişkinin uzun vadede sağlam temeller üzerinden ilerlemesi için önemlidir. İlişkinin daha mutlu, paylaşımlı ve yapıcı ilerlemesi için büyük bir destek sağlayan ilişki terapisi ön yargılı yaklaşılmaması gereken bir süreçtir. Sevdiğiniz ya da aşık olduğunuz insana tahammül edemediğiniz anda destek almanız gerektiğini düşünmelisiniz. Güçlü bağların kopma noktasına gelmesi ilişkinin tarafları için yorucudur. Bu his suçluluk duygusunu da ortaya çıkarır. Taraflardan birisi sevdiği insana tahammül edemediği hissi ile suçluluk duyarken aynı şekilde sevilen insandan destek görememek de yıpratıcıdır. Bu olumsuz duygulardan kurtulmak ve daha sağlıklı bir ilişki kurmak için kendi ilişkinizi başka ilişkilere benzetmek yerine doğrudan ilişki dinamiklerine odaklı bir ilişki terapisi sürecine girmek daha doğru bir karardır.

İlişki Terapisi Nasıl İlerler?

Çiftler ilişki terapisine karar verdikleri zaman çoğunlukla zafer kazanacaklarını düşünürler. Haklı olduklarının nihayetinde gösterebilecekler bir yer bulmanın verdiği bu his aslında çok yanlıştır. Çünkü ilişki terapistleri kesinlikle bir hakem ya da karar verici rolü üstlenmezler. İlişkide haklıyı ya da haksızı belirtmek ya da bu konuda fikir beyan etmek ilişkiye daha çok zarar verir. Bu nedenle ilişki terapisine başlarken bu sürecin sadece yol gösterici olacağını bilmek gerekir. Terapistler çiftlere yol gösterirken birlikte atacakları adımları kolaylaştırmayı denerler. İlişki terapisi de süreç olarak çiftlerin birbirlerini yeniden tanıması ve keşfetmesi bu durumlar üzerine de daha iyi anlaması üzerine şekillenir.

Mehmet Efeoğlu

İlişki Terapisi