Gençlerde Madde Denemeleri ve Bağımlılığı Nasıl Olur?

Gençlik ve ergenlik dönemi, kişiliğin oturmaya başladığı ve tercihler yapmak için aceleci davranılan bir dönemdir. Bu dönemler gençler için oldukça tehlikelidir. Arkadaş çevresi, aile ortamı, dinlenilen sohbetler ve izlenen dizi ya da filmler. Tüm bunlar hepsi madde denemeleri ve bağımlılığına zemin hazırlar. Ergenlik dönemlerinde ailelerin üzerinde düşen görev çok büyüktür. Çocukları ile bu dönemde çok fazla ilgilenmeleri gerekmektedir. Fakat yanlış ilgi de madde bağımlılığına itmektedir. Madde bağımlılığına ve denemelerine meraklı olan ergen çocukların davranışlarında bozukluk olmaktadır. Yalnız kalmak isterler ve sürekli olarak bir sinir hali söz konusudur. Maddi imkanlarını da zora ki ve sebepsiz şekilde kullanmak istemeleri de bir belirtidir. Bu belirtileri taşıyan gençler ve ergenler için aileleri her an alarm halinde olmalıdırlar.

Madde Bağımlılığı Nasıl Tedavi Edilir?

Genlerde ve ergenlerde görülen madde bağımlılığı için tedaviler, ne derece bağımlı olduğuna ve kullandığı maddeye göre değişiklik göstermektedir. Kullandığı maddenin etkisi ne kadar çok ve kullanım süresi ne kadar uzun ise, tedavi yöntemi ve ilaçları da değişmektedir. Madde bağımlılığı için faaliyet gösteren farklı hastaneler vardır. Her hastanede madde bağımlılığı tedavi edilemez. Bu hastanelerde kan ve idrar testleri yapılarak hangi boyutta olduğu öğrenilir. İleri seviyede olan bağımlı gençlerin hastaneye yatışları yapılır. Sürekli gözetim altında kalarak tedavi edilir. Düşük seviyede olan bağımlı gençler için ise, ilaç ile tedavi yapılır. Bu süreçte aile desteği çok önemlidir. Etkili bir tedavi süreci olması için mutlaka psikologlardan da destek alınması gerekmektedir

Gençlerde Madde Bağımlılığı