Çift Terapisi

Çiftler arasındaki aşk ve sevgi ne kadar güçlü olursa olsun her ilişkinin farklı dinamikleri ve sorunları vardır. İnsanlar yaşadıkları sorunları sevgi ile çözemezler. Aşk ve sevgi sadece sorunların görmezden gelinmesine ya da ertelenmesine neden olur. İlişkilerde yaşanan sorunları çözmek için bazı durumlarda üçüncü bir kişinin yardımı gerekir. Eğer çiftler konuşarak anlaşamıyorlar ya da sorunlarını çözemiyorlarsa çift terapisi ilişkinin devamlılığı açısından oldukça önemlidir.

İlişkideki Hangi Sorunlar İçin Çift Terapisi Tercih Edilmelidir?

Her ilişkinin farklı dinamikleri olduğu için çiftler kendilerini çıkmazda hissettikleri her an çift terapisine başvurabilirler. Ancak genel bir sınıflandırma yapmak gerekirse çiftlerin evliliklerinin ilk yıllarında, çocuk sahibi oldukları dönemlerde, aldatma gibi travmatik olaylarda, cinsel problemlerde ve orta yaş bunalımı gibi kişiye özel durumlarda çift terapisi çok yaygın bir şekilde tercih edilmektedir.

İlişkiler çok fazla nedenle zarar görebilir. Çevresel etkiler ya da hayatta yaşanan çeşitli sıkıntılar sebebiyle çiftler arasında anlaşmazlıklar meydana gelir. Bir noktadan sonra insanlar arasında meydana gelen ön yargılar sebebiyle iletişim kurmak zorlaşır. Çiftler flört döneminde birbirlerini tanıma noktasında yetersiz kalabilirler. Özellikle bir evin ve ortak yaşamın sorumluluklarını paylaşmadan geçirilen flört dönemlerinden sonra evliliğin ilk yılları zorlu olabilir. Evlilik birliğinde ailelerin ilişkiye dahil olması, sorumlulukların artması, geçim sıkıntılarının baş göstermesi ve iki kişinin aynı evi paylaşmaya başlamasının getirdiği zorluklar çift terapisine ihtiyaç duyulmasının temel nedenleri arasında yer alır.

Çift Terapisinden Neler Beklenmeli?

Çift terapisine giden çiftlerin en büyük yanılgısı haklılıklarını kanıtlayacaklarına inanmalarıdır. Bu tür terapilerde terapist haklı ya da haksız ayrımı yapılmayacağını baştan bildirdiği noktada büyük bir iş başarmış demektir. Terapistler çift terapisinde sadece yol gösterici görevi alırlar ve kişilerin iletişim kurmasını sağlarlar. Terapist çiftlere karşı her zaman eşit mesafede durur. İlişkide yaşanan sorunlar için yol göstericilik görevi üstlenen terapist sadece tarafların mevcut duruma başka bir pencereden bakmasını sağlar ve yardımcı olur. Terapinin başarılı bir şekilde ilerlemesi için çiftlerin terapiyi birlikte kabul etmesi önemlidir. Eğer çiftler birlikte ilerlerse sonuç almak daha kolay olur. Çift terapisi ile ilişkinin yoluna girmesi ve uzun vadede sorunların ortadan kalkması mümkündür. Bu nedenle ön yargılı olmak yerine sağduyulu olmak önemlidir.

Mehmet Efeoğlu

Çift Terapisi