Çift Terapisi ile Sizi Neler Bekliyor?

Aralarında bağ olan iki insan hayatın, insani duyguların ve kararların neticesinde sorunlar yaşayabilir. Çiftlerin ilişkilerinde yaşadıkları sorunları çözmeleri, birbirlerini anlamaları, sevgilerine ve bağlılıklarına zarar vermeden bu süreçleri atlatabilmeleri için yapılan psikoterapi uygulamalarına çift terapisi adı verilir. Çift terapisi oldukça geniş kapsamlı bir psikoterapi çeşidi olsa da zaman zaman yanlış anlaşılmalar olmaktadır. İnsanlar sorunlarını çözmek yerine ilişkilerini bitirmek için bu terapilere başvurabilirler ancak bu doğru bir adım değildir.

Çift Terapisi Hangi Durumlarda Gereklidir?

Çift terapisi ile ilgili ön yargılardan birisi de insanların bu terapiye sadece boşanma sürecinde ihtiyaç duydukları ile ilgilidir. Aslında bu terapi flört döneminden evliliğe kadar insan ilişkilerinin genelinde fayda sağlayan bir psikoterapi yöntemidir. Psikoloji dönemsel değil bütünsel bir anlayış ile yaklaşımlar geliştirdiğinden dolayı sadece en son çıkışta terapiye başvurmak çözüm sağlamaz. Evlenmeyi düşünen çiftler bu stresli süreci daha iyi bir şekilde atlatmak ya da doğru karar verdiklerinden daha çok emin olmak için çift terapisine başvurabilirler. Çocuk sahibi olmayı planlayan çiftler, ailelerinde köklü bir değişime neden olacak ve bu değişimle birlikte çok sayıda sorumluluk getirecek bir sürece hazırlanmak için çift terapisinden yardım alabilirler. Cinsel sorunlar, aldatma, emeklilik, aile üyesinin kaybedilmesi gibi travmatik durumlarda da çiftler terapiye başvurabilir. Kısacası birbirini seven, değer veren ama anlaşmazlıklar yaşayan ve ilişkilerini yorucu bulan çiftler çift terapisine başvurarak sorunlarına çözüm arayabilirler.

Size Ne Kazandırır?

Çiftler genellikle çift terapisine katıldıklarında haklı olanın ortaya çıkmasını beklerler. Bu nedenle bir sorundan bahsedilirken genellikle haklılık kaygısı bulunur. Ancak çift terapisi yapan terapistler asla hakemlik yapmaz. Suçlu ya da suçsuz ayrımı yapmak terapinin mantığına ters düşer. Çiftlerin birbirlerini anlamalarını sağlamak ile birbirlerine karşı savunmalarını yapmak aynı şey değildir. Bu nedenle terapist ne suçlama yapar ne de kendini ifade edemeyen kişinin düşüncelerini kişi yerine ifade edemez. Çift terapisi tamamen daha sağlıklı bir ortamda konuşmak, sorunlara farklı bakış açılarından yaklaşmak ve çözüm bulmak için yapılan bir psikoterapi çeşididir. Terapist yol gösterici olabilir, çözüm yollar gösterir, sağlıklı bir ilişki için tavsiyeler sunabilir. Bunların dışında hakemlik yapmak, birisinin yerine konuşmak ya da suçsuz olanı bulmak gibi görevleri yoktur. Bu şekilde tanımlanan görevler zaten çiftin yaşadığını sorunun temelini oluşturduğundan kaçınılması gereken davranış şekilleridir.

Çift Terapisi ile İlgili Daha Detaylı Bilgiye Ulaşmak ve Sizler için Hazırlanmış Videomuzu İzlemek için Buraya Tıklayın.

Çift Terapisi Nedir?