Bipolar bozukluk kişiyi anormal davranışlar sergilemeye iten bir hastalıktır. Tedavi edilmediği durumda kişiyi intihara kadar sürükleyebilir. Diğer bir ismi manik depresif bozukluktur. Açılımı ise ruh halindeki birden ve aşırı değişikliklerdir. Yani etrafa neşeler saçan çok mutlu birinin birden karamsar, her şeyi bozan ve etrafını kıran birine dönüşmesi durumu. Bu her ne kadar akla mantıklı gelmese de milyonlarca insan bu hastalıkla mücadele etmektedir. Söz konusu hastalık kişinin tüm hayatını olumsuz etkiler. Ayrıca tespit edilmesi çok zor bir hastalıktır.

Oluşma aşamaları

Peki bipolar bozuklu nasıl meydana gelir? Hastalığın küçük bir yüzdeyle de olsa kalıtımsal olarak geçtiği kanıtlanmıştır. Bipolar bozukluk şöyle başlar: Kişi hiç ortamı değilken mutlu olmaya ya da üzülmeye başlar. Bunu dikkat azlığı takip eder. Ara ara halüsinasyon görebilir. Dokusal tatta eksilme meydana gelir. Bununla birlikte uyku düzeni alt üst olur. Kişi uzun bir depresyona girer. Bu depresyon 6 aya kadar sürebilmektedir. Bu oldukça uzun bir dönem olduğundan kişi sanki bütün hayatı bu şekilde gitmiş hissine kapılır. Hayatında iyi hiçbir şey olmamış düşüncesine kapılır. Özgüveni tamamen azalır ve bu durum da kişinin gerçekten hayatta yapabileceği şeyleri azaltır. İşini kaybedebilir, çevresini kaybedebilir, maddi gücü azalır. Sohbet yeteneği eksildiğinden yeni iletişimler kuramaz ve arkadaş edinemez.

Tedavisi mümkün

Bipolar bozukluğun tedavisi mümkündür. Günümüzde tedaviler, hastalığın yeniden nüksetmesini engelleyecek kadar gelişmiştir. Tedavi kişiden kişiye değiştiğinden yukarıdaki belirtileri yaşıyorsanız kısa sürede bir psikiyatriste görünmenizde fayda vardır.

Bipolar Bozukluk Nasıl Oluşur?