Anoreksiya Nervoza ile İlgili Bilinmeyenler

Yeme bozukluğu olarak bilinen anoreksiya nervoza pek çok insan tarafından yanlış tanınan bir rahatsızlıktır. Psikoloji temelli bir sorun olan anoreksiya nervozanın genellikle fiziksel bir rahatsızlık olduğu yanılgısı hakimdir. Bedensel ve zihinsel etkileri olan bu rahatsızlık kilo vermek isteyen kişilerde bir süre sonra ortaya çıkan kilo verme takıntısı sonucunda görülür. Rahatsızlığa sahip olan kişiler fiziksel görünümlerini beğenmezler ve kendilerini sürekli şişman bulurlar. Oysa bu kişiler çevrelerinden sürekli çok zayıf oldukları ile ilgili yorum alırlar. Hayatı tehdit eden sonuçları olan anoreksiya nervoza mutlaka tedavi edilmesi gereken rahatsızlıklar arasında yer almaktadır. İlaç tedavisine ek olarak psikoterapi ile kişinin süreci daha kolay atlatması sağlanır.

Anoreksiya Nervoza Belirtileri Nelerdir?

Bu hastalığın belirtileri çift yönlü görülür. Fiziksel ve ruhsal belirtileri olan hastalık genellikle kadınlarda görülür. Anoreksiya nervoza fiziksel olarak kansızlık, kalp ritminde düzensizlik, kilo kaybı, insomnia, baş dönmesi, kemik erimesi, boşaltım sistemi sorunları gibi belirtiler gösterir. Hastalığın ruhsal belirtileri ise aşırı sinirlilik hali, kilo almaktan korkma, kendini şişman ve çirkin hissetme, depresyon ve aç olduğunu kabul etmeme olarak sıralanabilir.

Anoreksiya Nervoza Neden Olur?

Anoreksiya ile ilgili yapılan araştırmalar bu rahatsızlığın genetik olduğu ile ilgili verilere sahip olmasa da bazı etkilerin olabileceği bilinir. Anoreksiya nervoza rahatsızlığı olan kişiler genellikle mükemmeliyetçi ve hırslı kişiler olduğundan bu yaklaşımla genetik yatkınlıktan bahsetmek mümkündür. Psikolojik açıdan yaşanan travmalar, toplum baskısı, mankenlere benzeme arzusu, obsesif kompülsif bozukluk gibi nedenlerden ötürü anoreksiya ortaya çıkabilir.

Anoreksiya Nasıl Tedavi Edilir?

Tedavi süreci uzun ve zorlu bir rahatsızlık olan anoreksiya için kişinin mutlaka bir uzmana gözükmesi gerekir. Anoreksiya olan kişiler genellikle sorunları olduğunu kabul etmezler. Kendilerini sağlıklı gören bu kişiler zayıflamanın daha iyi bir hayat sağlayacağından emin oldukları için çevrelerinden gelen uyarılara kulak asmazlar. Anoreksiyaya yakalanmış kişiler genellikle fiziksel rahatsızlıkları sebebiyle doktora gittiklerinde durum ortaya çıkar. Bu noktada psikiyatrist müdahalesi çok önemlidir. Kişinin hem ilaç hem de psikoterapi ile eski sağlığına kavuşması gerekir. Yeme bozukluğu kolay tedavi edilmediğinden dolayı öncelikle bozukluğun sebep olduğu depresyon ortadan kaldırılımaya çalışılır. Kişi kendisi ve bedeni ile barışmaya başladığında başarı elde edilmiş olur.

Anoreksiya Nervoza Nedir?