Anksiyete Bozukluğu

Yaygın Anksiyete Bozukluğu (YAB) olan bireylerde aşırı endişe hali var olmaktadır. Kişide var olan aşırı endişe durumu onun günlük yaşamını da negatif yönde etkilemektedir ve normal bir yaşam sürdürmesine bir engeldir. Bu kişiler her durumda gerçekleşecek en kötü sonucu düşünürler ve ona odaklanırlar, bunlar kişinin kendi denetiminin dışında gerçekleşmektedir. Bu rahatsızlığın beraberinde getirdiği endişe ve kaygı genellikle sağlık, aile, para ve ya iş gibi konular ile alakalıdır. Bu durum denetlenemez haldedir ve endişe hali en az altı ay boyunca hemen hemen her gün olur ve gün boyunca gerçekleşir.

Bu hastalığın yaşam boyu sürmesi durumu örneği olarak her 100 kişiden 5-6’sı yaşamlarının bazı dönemlerinde bu rahatsızlığı yaşayabilir. Kaygının duyarlılığının artmasının bir diğer faktörü de yaştır ve yaşlılıkta görülme durumu en sık rastlanan durumdur.

Tedavisi Mümkün mü?

Bu hastalık tedavisi olabilen bir hastalıktır. Öncelikle anksiyete bozukluğu tedavisi için yapılması gereken en önemli husus bir psikiyatri uzmanına başvurmaktır. İlk aşamada uzman kapsamlı bir psikiyatrik inceleme gerçekleştirdikten sonra bu hastalık belirtilerinin başka bir fiziksel rahatsızlıktan kaynaklanıp kaynaklanmadığını anlamak için incelemeler yapmaktadır.

Tedavi gören hastaların birçoğu tedavilerden olumlu sonuçlar alırlar. Hastalar tedavi için psikoterapi ya da ilaç kullanırlar. Bu tedavilerden sadece bir tanesi kullanılabileceği gibi iki yöntem birlikte de kullanılabilir. Tedavi sadece size özeldir ve hangi tedavi yöntemi kullanılacağına doktorunuzla birlikte karar verilmesi en doğrusudur.

YAB olan kişilerde genellikle anksiyotik ve antidepresan ilaçları kullanılır ve hastalığa etkisi oldukça iyidir. Bu tedavinin en temel amacı kaygıyı ve gerginliği önemli ölçüde tedavi etmektir. Tedavi sırasında kullanılan ilaçların bağımlılık ve yan etki riski söz konusu değildir. İlaçlar doktorun önerisi kadar ve önerdiği süreç içerisinde kullanılmalıdır.

Tedavi Süresi Ne Kadar Olmalıdır?

Öncelikle anksiyete bozukluğu tedavisinin etkisinin birkaç haftadan önce başlamayacağı bilinmelidir. Tedavi belirtileri hasta tamamen düzelene kadar sürmelidir. Son olarak tam düzelme sağlandıktan sonra hastanın tedavisine 1 yıl daha devam edilmesi gerekmektedir.

Anksiyete Bozukluğu