Ana Belirtiler

*Felç Olma Belirtileri

*Bayılma, Titreme ve Duruş Bozuklukları

Konversiyon Bozukluğu (Histeri)

"Bayılma, Uyuşma ve Duyu Kaybı"

Konversiyon Bozukluğu Nedir?

Konversiyon Bozukluğu Tanımı

Konversiyon Bozukluğunda kişi aniden kör olma ya da felç olma gibi nörolojik yakınmalar geliştirir. Bu bulgular, nörolojik bir hasarın olduğuna işaret eder ancak tıbbi testler vücudun organlarının ve sinir sisteminin normal olduğunu gösterir. Kişilerin kollarında ya da bacaklarında kısmi ya da tamamen felç görülebilir ve koordinasyon bozuklukları, deride karıncalanma, sızlama, ya da tırmalama gibi hisler olabilir. Ağrıya duyarsızlık ya da duyu yitimi (hissizlik) gelişebilir. Görme de ciddi olarak bozulabilir, kişi kısmi ya da tamamen kör olabilir ya da görme alanının tüneldeymiş gibi kısıtlı olduğu tünel görüşü durumu gerçekleşebilir.  Fısıltı sesi haricinde afoni denilen ses kaybı ve koku duyusunda kayıp olan anosmi gerçekleşebilir. Konversiyon bozukluğu olan bazı kişiler hallerinden memnun ve rahat görülebilir; kişi, belirtilerinin bir parçası olmaya razı değildir ve belirtilerinin stresli durumları ile bağlantılı olduğunu düşünmez.  Ruhsal Rahatsızlıklar ile ilgili ilk yazılara bakıldığında bu bozukluğun uzun bir tarihi vardır.

“Histeri” kelimesi ilk olarak bu bozukluğu betimlemek için kullanılmıştı. Konversiyon terimi ise anksiyete ve psikolojik çatışmaların fiziksel belirtilere dönüştüğünü düşünen Sigmund Freud tarafından ortaya çıkarılmıştı. Hasta, nörolojik bir belirti bildirildiğinde bunun gerçek bir nörolojik temelinin olup olmadığını saptamak oldukça önemlidir.  Örneğin, kollardaki titreme kişiyden kollarını ritmik olarak hareket ettirmesi istendiğinde ortadan kalkabilir.  Bacaklardaki güçsüzlük ise direnç ile test edildiğinde tutarlı olmayabilir.  Bir diğer örnek olarak, Konversiyon Bozukluğu olan bireyler, EEG örüntüleri normal iken nöbet geçiriyormuş gibi durumlar gösterebilirler. Ayırıcı tanılardan bazısının basit olmasına karşın, klnisyenin yine de tanı koyarken dikkatli olması gerekir. Konversiyon Bozukluğunun belirtileri genellikle ergenlik ve erken erişkinlikte tipik olarak da ağır bir stresörden sonra gelişmektedir. Ataklar ansızın sona erebilir ancak bir süre sonra ya da daha sonra aynı şekilde ya da farklı bir belirti ile beraber bozukluk geri gelebilir.

Konversiyon Bozukluğu

Konversiyon Bozukluğu Tanısı ve DSM-V (Ruhsal Bozuklukların Tanısal ve İstatistiksel El Kitabı)

Konversiyon Bozukluğu Tanı Kriterleri

*1 yada daha fazla belirtinin istemli motor ve duyusal fonksiyonları etkilemesi

*Belirtiler bilinen herhangi bir tıbbi bozuklukla bağdaşmamaktadır.

*Belirtiler kişide anlamlı sıkıntıya, işlevsel bozullmaya ya da tıbbi değerlendirmeye neden olmaktadır.

Konversiyon Bozukluğu